موضوع: "مناسبت ها"

تقویم ماه ذی‌القعده

 

 اوّل ذی‌القعده: بنا بر نقلی، اوّل ذی‌القعده سال 173 هجری، روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(علیها السلام)است.(1)

یازدهم ذی‌القعده: روز یازدهم ماه (سال 148 هجری قمری) روز میلاد مسعود امام علی بن موسی‌الرضا(علیهما السلام) است.(2)

بیست و سوم ماه ذی‌القعده: (سال 203) طبق برخی از روایات شهادت همان حضرت است و زیارت آن حضرت در چنین روزی مناسب است. (هرچند معروف در شهادت آن حضرت «آخر ماه صفر» است).(3)

بیست و پنجم ماه ذی‌القعده: طبق روایتی از امام رضا(علیه‌السلام) روز دحوالأرض است (روزی است که نخستین خشکی‌ها از زیر آب - که تمام روی زمین را فراگرفته بود - سر برآورد و مطابق بعضی از روایات، نخستین جایی که از زیر آب بیرون آمد و خشک شد و سپس گسترش یافت، سرزمین «مکّه» و به خصوص محلّ «خانه کعبه» بود و لذا مکّه «ام‌القری» ]= مادر همه آبادی‌ها[ نام گرفت).(4)

آخر ماه ذی‌القعده:(سال 220 هجری قمری) روز شهادت امام نهم، امام محمد تقی(علیه‌السلام) است که به زهر «معتصم عبّاسی» در بغداد مسموم و شهید گشت در حالی که بیش از 25 سال از عمر مبارکش نمی‌گذشت; بدن مطهّر آن حضرت را به کاظمین که نزدیک بغداد است آوردند و در کنار جدّ بزرگوارش امام موسی بن جعفر(علیهما السلام) به خاک سپردند و انتخاب نام کاظمین بر آن شهر به همین مناسبت است (قبلاً آن جا را «مقابر قریش» می‌نامیدند).(5)


پی نوشت ها :

1. فروغی از کوثر، (زندگی نامه حضرت فاطمه معصومه) صفحه 32.

2. منتهی الآمال، تاریخ زندگانی امام رضا(علیه‌السلام) و بحارالانوار، جلد 49، صفحه 9، حدیث 16 و صفحه 10، حدیث 17.

3. منتهی الآمال، تاریخ زندگانی امام رضا(علیه‌السلام).

4. بحارالانوار، جلد 11، صفحه 217، حدیث 29.

5. منتهی الآمال، تاریخ زندگانی امام محمّد تقی(علیه‌السلام).

 

منبع

بــُـم


دیشب که من و پدر و مادرم نشسته بودیم دور سفره ی شام و طبق معمول پدرم اخبار گوش می کرد صدایی از بیرون شنیده شد؛ بُم ، من بی اعتنا غذایم را می خوردم مادرم نیز آرامش داشت چون ما می دونستیم که تازگی ها وقتی مراسم عروسی هست جوان ها برای ابراز شادی از وسایل آتش زا استفاده می کنند.

ولی پدرم مکث کرد مکثی که همراه با محو شدن بود دوباره صدا آمد بُم ، پدرم صورتش را به سمت صدا برگرداند و سریع سه تا پشت سر هم صدا آمد بُم بـُــُــُم بـُــــُــــُــــُــــُـم پدرم سرش را سریع پایین آورد تا چیزی به سرش برخورد نکند و قاشق در دستش می لرزید.

مادرم سریع گفت صدای شادی عروسی هست اما پدرم نمی شنید و من مبهوت فقط نگاهش می کردم چشم هایم تار می دید خدای من یعنی پدرم هنوز درحال و هوای جبهه ها هستش؟! یعنی اثرات جنگ هنوز در او هست ؟! اشکم لغزید می خواستم حالت های پدرم را ببینم ولی اشک ها مزاحمم بودند  لرزش دست های پدرم به صورت تدریجی کمتر می شد و من درگیر بودم با خودم که ما هنوز داریم خسارت های ناشی از جنگ را تحمل می کنیم با دیدن این صحنه این واقعیت را لمس کردم که؛

ما این انقلاب را راحت بدست نیاوردیم که راحت در 9 دی خاموش بمانیم.


 

از سمت راست اولین نفر ایستاده ؛ پدرم


تجدید میثاق


در 9 دی تجدید میثاق می بندیم با :

 

امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف

 

و نائب او

امام خامنه ای مد ظله العالی

 



امروز ، در سال 61 ه.ق چه اتفاقی افتاد؟؟

 

بعد از 10 روز از واقعه عاشورا جمعی از قبیله «بنی اسد» پیکر پیرمردی را  در سرزمین کربلا یافتند که صورتش منور و بویش معطر بود!


و اینک بخوانید شرح کامل این واقعه و داستان آن نورانیت و بوی خوش را


ادامه »

تسلیت به جامعه ی وبلاگ نویسان کوثربلاگ

مدیر محترم ، آقای کیانی

و

پشتیبانی محترم ،سرکار خانم ز.جمالی

و

اعضای محترم کوثربلاگ

 

درگذشت مدیر محترم وبلاگ شفق را به شما عزیزان تسلیت گفته و از خداوند منّان علو درجات را برای آن طلبه ی سنگر فضای مجازی ،خواستاریم.

 

ashura 2016 / عاشورا ی 95 در ازنا

عزاداری عاشورا در شهرستان ازنا واقع در استان لرستان

عاشورای 95 ازناعاشورای 95 ازنا  عاشورای 95 ازنا

مردم شهرستان ازنا مانند دیگر شیعیان هرساله این روز را به عزاداری می پردازند.

عکس: مهزیار

ازنا در تاسوعای 95

هیئت عزاداری مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان ازنا هرساله در روز تاسوعا از کوچه ی شهید روزعلی خاکباز واقع در بلوار جهاد عبور می نماید و اهالی این کوچه به استقبال و پذیرایی مختصر از این دسته ی عزاداری می پردازند و این هیئت نیز طنین اهل عزای حسین جمله سلام ٌ علیک  در این کوچه پراکنده می کند. 

 ashura

ashura

هیئت مسجد صاحب الزمان ازنا

هیئت مسجد صاحب الزمان ازنا

 

عکاس:مهزیار

رواق نامه

 

تازه با کوچه پس کوچه های کوثرنت آشنا شده بودم که کنجکاو بودم ببینم کوثرنت از کی و چه زمانی شروع به کار کرده بخاطر همین داخل موتورهای جست و جو دائم کلید واژه های مختص کوثرنت را جستجو می کردم که از یک وبلاگی سردرآوردم که برایم خیلی جالب بود. چون با دوتا از مطلب هایش که درمورد افتتاحیه ی کوثرنت بود تقریبا به نیمی از سوالات بزرگ من پاسخ داده بود و در آن دوتا مطلب ، تصاویری از مسئولین کوثرنت درج شده بود که برای من تازگی خاصی داشت تقریبا هرازگاهی به وبلاگ سر می زدم تا ببینم آیا دوباره از کوثرنت مطلب جدیدی گذاشته می شود ، حتی در یکی از مطالب وبلاگ با ذوق خاصی نظر هم گذاشتم.

و آدرس وبلاگ را به دیگر دوستان در رواق دادم تا بیشتر با کوثرنت و عوامل اجرایی آن آشنا شوند … اما یک سوال بزرگ برای ما ایجاد شده بود و آن این بود که مدیر وبلاگ داخل کوثرنت چه نمایه ای دارد بخاطر همین کنجکاوی بعنوان نظر این سوال را از مدیر وبلاگ پرسیدیم اما نه نظر انتشار داده شده بود و نه پاسخی ، ما نیز بر اثر گذر زمان به کل فراموش کردیم تا اینکه به اولین همایش فعالان فضای مجازی رفتم و رواق نامه را دیدم ، رواق نامه ای که قبل از همایش تیم گردآورنده ی آن درصدد این بودند که با فردی مصاحبه کنند تا برای مخاطب ها جالب و خواندنی باشد به همین دلیل خیلی سریع نگاه اجمالی به رواق نامه انداختم و از دیدن یکی از مطالب آن خیلی تعجب کردم چون با مدیر همان وبلاگ مصاحبه شده بود و او بعنوان مدیر فنی کوثرنت معرفی شده بودند!

دانلودرواق نامه

علی اخباری


آدرس وبلاگ ذکر شدهhttp://akhbari.blog.ir/

اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران

 

در راستای صحبت های اخیر رهبری در آغاز سال تحصیلی حوزه ها بر تاکید حضور روحانیون و طلاب در عرصه ی فضای مجازی در تاریخ 6 و7 مهر اولین همایش فعالان فضای مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد که در این گردهمایی از طلاب خواهر فعال در شبکه ی کوثرنت و کوثربلاگ تقدیر بعمل آمد.

 

      

 

 

دانلود کلیپ تصاویر همایش

حجم 6.68 MB

download

 

عکس و تدوین:مهزیار

چرا عید غدیر را "عیدالله الاکبر" نامیده‌اند؟؟؟؟؟

 

چون تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ هدایت، در زمینه‌ی حکومت، در این حادثه‌ی غدیر معیّن شده است.

 

منبع : http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=34404

 

اربعین شهدای منا


اجرای گروه محمد رسول الله(ص) در حضور مقام معظم رهبری

گروه همخوانی محمد رسول الله(ص) ۱۱ مردادماه در ابتدای دیدار مردمی رهبر معظم انقلاب به اجرای برنامه پرداختند.

 

 
منبع : آپارات

تصویر تبریک عید قربان

 

می خواهم من نیز مانند خوبان درگاهت

خواسته های نفسم را قربانی درگاهت کنم

پس کمکم کن بار الهی

 

روز عرفه

 

ای امام من در کجای این صحرا مشغول زمزمه ی دعای عرفه هستید ؟

آقا جانم هر کجا هستید برای

ظهور

و من ِ روسیاه

نیز دعا فرمایید.

منبع تصویر

1 3 4