موضوع: "تبلیغ"

نقاشی نماز

یک ماه پیش به بچه ها گفتم یه نقاشی درباره ی نماز بکشید بیارید. روز بعد یکی از بچه ها برایم یک نقاشی فوق العاده زیبا آورد و من برای اینکه نقاشی را تا نکنم اونو دادم دفتر دبستان 

چندروز بعد وقتی سراغ نقاشی رفتم نقاشی را پیدا نکردند و اون دختر دیگه نماز نیامد و چون فامیلی اونو بلد نبودم بچه های دیگه نتونستند کمکم کنند 

خیلی از گم کردن اون ناراحت بودم. روز 22بهمن قبل از راهپیمایی مشغول کشیدن پرچم روی دست بچه ها بودم که دیدم ازلابلای بچه ها جلو اومد و گفت خانم روی دست منم نقاشی می کشید !باهیجان و خوشحالی بهش گفتم پس کجا بودی تاحالا ، چرا دختر نیومدی بهت جایزه بدم . یلدا با خوشحالی و تعجب نگاهم می کرد و گفت خانم ببینید الان هم نقاشی کشیدم 

 راهپیمایی22بهمن 96 ازنا

یلدا بستاک  22بهمن 96 ازنا

  عکس عاشقانه ی من و یلدا 

فنگ شویی !!!!!!!!!!!!

توجه به این نکته که فنگ‌شویی آرام آرام در محیط اجتماعی و اعتقادی مردم دام می‌گستراند و محققان دینی باید با معرفی صحیح آن به مردم در پیشگیری هر چه بیشتر آن کوشا باشند، چرا که فراروی فنگ‌شویی چیزی جز فاصله گرفتن انسان از مبدأ هستی و کم‌شدن توکل در زندگی به چشم نمی‌خورد.

انسانی که از صبح تا شب خود را اسیر چندین نماد فلزی و چوبی و سنگی کند، چه رهاوردی را برای خود به ارمغان خواهد آورد؟

به راستی انسان مسلمان، پرودگار عالم را در کجای قلب خویش جای داده است؟!


بیاییم با دوری از شرک ظاهری و خفی، با تقویت توکل و توسل خویش به خداوند متعال و ائمه معصومین علیهم‌السلام ـ‌که رابطه فیض الهی هستند‌ـ معنای صحیح زندگی را درک کنیم و با افزایش رابطه خود با خالق هستی، دنیا را به خاطر او به تسخیر درآوریم.

منبع : راسخون

یکی از کارهای مهم حوزه های علمیه

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه برشمردند.

و افزودند:

 

این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد،

 

زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست،

 

بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است

 

و باید

 

برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.

ادامه »

placidity

 

 

 

 

 

Every soul must taste of death Then to Us you shall be brought back

ادامه »

اگر عروسیت نزدیکه این هشتا را انجام نده!!!

مهریه سنگین

جهیزیه سنگین

تجملات زیاد

اسراف

خرید از مکان های معروف به گرانی

هتل ها و سالن های پر خرج

لباس عروس گرانقیمت

به رخ کشیدن ثروت ها

عزیزم اینها مواردی هستند که رهبر انقلاب در سخنانشان متذکر شده اند. پس به سخنان رهبر جامه ی عمل بپوش مطمئن باش که ضرر نمی کنی ان شاالله………..و خوشبخت بشی.

منبع

دوستم میگه : من پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را دیدم...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

اگر روزی دوست شما بگوید «من رسول اللّه را دیدم»، از گفته او تعجب می کنید و می پندارید که شوخی می کند.شاید هم با خود بگویید حتما منظور دیگری داشته است.

برای یافتن حقیقت این ادعا بر سر سفره سخن علی علیه السلام مهمان می شویم. آن امام بزرگ وار می فرمایند:

«اِنَّ المسکینَ رسولُ اللّه …؛ همانا انسان فقیر و نادار، فرستاده خداست، هر کس او را از خود براند، خدا را ردّ کرده و هر کس به او چیزی ببخشد، به خدا داده است».

ادامه »

ارادت ابو ریحان بیرونی به اهل بیت علیهم السلام

 

روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی را گرامی می داریم و یک نکته ی اخلاقی از شخصیت او را متذکر می شویم و آن این است که نبض او برای اهل بیت می زد آری ابوریحان این فیلسوف و پدر علم انسان‌شناسی، زمین‌سنجی و هندشناسی، بنیان‌گذار مکانیک تجربی و نجوم تجربی،پیشگام در روان‌شناسی تجربی و شرکت‌کننده در بسیاری از زمینه‌های علمی وجودش از عشق به اهل بیت علیهم السلام  لبریز بود.

 

ادامه »

چرا مردم آفریقا از اسلام ناب دور هستند؟

 

تسلط استعمار انگليس موجب دوری آفريقا از آموزه هاي اسلام ناب شده است.

ادامه »

عکس های لو رفته!!!!!!!!!!!

 

دنبال چی هستی؟

وقتش نشده که  کمی فکر کنی!!!!!!!!!

 

 

سعی کن به خودت بیای!!!!!!!!

 

 

تا دیر نشده !!

 

 

تلقین مثبت

مادر ابوعلی سینا از بچگی او را طبیب صدا می کردند

این یعنی اینکه از کودکی به او تلقین مثبت می دادند.

پس فرزندان خود را با نام های نیکو بخوانید.

ادامه »

سلامت بدن و درک لذت ها و سعادت اُخروی

خواسته های انسانی بر دو نوع اند:

یکی لذّت و دیگری خیر و سعادت،

و این هر دو، هنگامی قابل دست یابی است که انسان از لحاظ جسمی سالم باشد؛ زیرا لذت دنیا و سعادت آخرت زمانی حاصل می شوند که انسان بدنی نیرومند و سالم داشته باشد. و سلامت بدن در صورتی حاصل می آید که جامعه از دانش پزشکی بی بهره نباشد.

ادامه »

مسجد و تعلیم و تعلم

 

در صدر اسلام، مسجد افزون بر محل برگزاری مراسم عبادی، محل دانش آموزی نیز به شمار می آمد. برای نمونه، پیامبر در مسجد، آیه های قرآن، احکام و معارف دین و حتی مسائل تاریخی را به مردم آموزش می داد. مطالبی که در این جلسه بیان می شد، با میزان توان فکری شنوندگان هماهنگ بود و جلسه ها پس از برخی نمازها، مانند صبح و شام که شمار بیشتری از مردم در مسجد حضور داشتند، برگزار می شد. افزون بر مسجدالنبی، در دیگر مسجدهای مدینه نیز جلسه های درس برقرار بود. رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم از برخی یاران برجسته خود برای امامت جماعت استفاده می کرد و آنان به مردم تعلیم می دادند.

پدر من نیز دبیر بازنشسته است وقتی دانش آموزان برای رفع سوالاتشان به ایشون مراجعه می کنند به آن ها می گوید فردا برای نماز صبح بیایید مسجد تا بعد از نماز به رفع سوالات شما بپردازم بخاطر این حرکت پدرم خیلی از دانش آموزان مسجدی شدند. من به وجود پدرم افتخار می کنم.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حوزه

1 3