موضوع: "فضای مجازی"

چرا اقامه ی عزای امام حسین علیه السلام مهم است؟

 

…امروز، حتی در میدان پر خروش عزای سیدالشهدا، هدف جنگ نرم و پنهان دشمن، این است که مردم را از عرصه‌ی جهاد و مقاومت دور کنند؛

مردم را نسبت به آرمان‌ها بی‌تفاوت کنند؛

همه چیز را با احساسات سطحی و عشقی پر کنند،

و «حسین» و «عباس» و «زینب» و «علی اکبر» و «علی اصغر» و «رقیه» و «مسلم» علیهم‌السلام را در همان عمق تاریخ به مثابه اسطوره‌هایی همچون سایر اسطوره‌ها مدفون سازند.

نگذارند،آن اثر تاریخ‌ساز خود را، در «محرم همین امسال» به جای بگذارند.

«تبلیغات وسیعی که میلیاردها دارند خرجش می‌کنند، با این هدف انجام می‌گیرد که ملّت ایران را که با مقاومت خود، با ایستادگی خود، توانسته قدرت‌های جهانی را، سلطه‌های بزرگ را در بسیاری از خواسته‌هایشان ناکام بگذارد، مأیوس کنند، و از صحنه خارج کنند؛ هدف این است.

حتی، اگر فشار اقتصادی هم می‌آورند، هدف این است؛ اگر فشار سیاسی هم می‌آورند، هدف این است؛ اگر فشار امنیّتی هم می‌آورند، هدف این است… .

هدف، تصرّف فضای فکری و روحی کشور است؛

اگر کار اقتصادی می‌کنند به این نیّت است؛ اگر کار امنیّتی می‌کنند، کار روانی می‌کنند، از فضای مجازی استفاده می‌کنند، از ماهواره استفاده می‌کنند، از رادیوها و تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند، از مبلّغان دهان‌به‌مزد و سخن‌به‌مزد در اطراف دنیا استفاده می‌کنند، همه با این هدف است.

خب، در یک چنین شرایطی آن چیزی که می‌تواند ملّت را سَر پا نگه دارد، در آن‌ها شوق و طراوت به وجود بیاورد، یاد شهدا است».

یاد فلسفه شهادت شهدای دیروز در کربلا، و شهدای امروز در شلمچه و فوعه و کفریا.

 

نویسنده: دکتر حامد حاجی حیدری

منبع: khamenei.ir

 

رواق نامه

 

تازه با کوچه پس کوچه های کوثرنت آشنا شده بودم که کنجکاو بودم ببینم کوثرنت از کی و چه زمانی شروع به کار کرده بخاطر همین داخل موتورهای جست و جو دائم کلید واژه های مختص کوثرنت را جستجو می کردم که از یک وبلاگی سردرآوردم که برایم خیلی جالب بود. چون با دوتا از مطلب هایش که درمورد افتتاحیه ی کوثرنت بود تقریبا به نیمی از سوالات بزرگ من پاسخ داده بود و در آن دوتا مطلب ، تصاویری از مسئولین کوثرنت درج شده بود که برای من تازگی خاصی داشت تقریبا هرازگاهی به وبلاگ سر می زدم تا ببینم آیا دوباره از کوثرنت مطلب جدیدی گذاشته می شود ، حتی در یکی از مطالب وبلاگ با ذوق خاصی نظر هم گذاشتم.

و آدرس وبلاگ را به دیگر دوستان در رواق دادم تا بیشتر با کوثرنت و عوامل اجرایی آن آشنا شوند … اما یک سوال بزرگ برای ما ایجاد شده بود و آن این بود که مدیر وبلاگ داخل کوثرنت چه نمایه ای دارد بخاطر همین کنجکاوی بعنوان نظر این سوال را از مدیر وبلاگ پرسیدیم اما نه نظر انتشار داده شده بود و نه پاسخی ، ما نیز بر اثر گذر زمان به کل فراموش کردیم تا اینکه به اولین همایش فعالان فضای مجازی رفتم و رواق نامه را دیدم ، رواق نامه ای که قبل از همایش تیم گردآورنده ی آن درصدد این بودند که با فردی مصاحبه کنند تا برای مخاطب ها جالب و خواندنی باشد به همین دلیل خیلی سریع نگاه اجمالی به رواق نامه انداختم و از دیدن یکی از مطالب آن خیلی تعجب کردم چون با مدیر همان وبلاگ مصاحبه شده بود و او بعنوان مدیر فنی کوثرنت معرفی شده بودند!

دانلودرواق نامه

علی اخباری


آدرس وبلاگ ذکر شدهhttp://akhbari.blog.ir/

اولین همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران

 

در راستای صحبت های اخیر رهبری در آغاز سال تحصیلی حوزه ها بر تاکید حضور روحانیون و طلاب در عرصه ی فضای مجازی در تاریخ 6 و7 مهر اولین همایش فعالان فضای مجازی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد که در این گردهمایی از طلاب خواهر فعال در شبکه ی کوثرنت و کوثربلاگ تقدیر بعمل آمد.

 

      

 

 

دانلود کلیپ تصاویر همایش

حجم 6.68 MB

download

 

عکس و تدوین:مهزیار

یکی از کارهای مهم حوزه های علمیه

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای ، شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها را از جمله کارهای مهم حوزه‌های علمیه برشمردند.

و افزودند:

 

این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد،

 

زیرا فقه، منحصر به احکام عملی نیست،

 

بلکه «فقه الله الاکبر» در واقع همان معارف اسلامی است

 

و باید

 

برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد.

ادامه »

ضرورت شناخت فضای مجازی در کلام رهبری

 

حوزه‌های علمیه و روحانیون باید با شناخت فضای مجازی و استفاده از فرصتهای آن، معارف و مفاهیم اسلامی را تبیین کنند.

فضای مجازی، به صورت توأمان دارای منافع و مضرات بی‌شماری است که باید با استفاده از فرصتهای آن، مفاهیم اسلامی را در سطح گسترده ترویج کرد .

ادامه »

در ارسال مطلب جدید در وبلاگ نویسی به چند نکته حتما دقت کنید

 

فرمت متن

(اتخاب رنگ مناسب برای فونت (از رنگ های تند و زننده که مانع مطالعه است استفاده نکنید)/ مشخص کردن تیترها و نکات اصلی/ استفاده از فونت مناسب (معمولا tahoma  با سایز 12 یا همان 3pt- اگر فونتی انتخاب نکنید به طور پیش فرض فونت iran sans خواهد بود که فونت مناسبی است)/ پاراگراف بندی متن/ نبودن فاصله های اضافی و … در کل آراستگی و نظم مناسب)

 

کلید واژه ها

ذیل کادر متن، کادری وجود دارد با نام کلید واژه ها، حتما کلید واژه ها را به تعداد حداکثر 6 تا 8 در این کادر تایپ و از لیست انتخاب کنید- کلید واژه، کلماتی است که انتظار دارید کاربران فضای مجازی با سرچ آن به مطب شما هدایت شوند- این کار نقش موثری در دیده شدن مطلب شما توسط موتورهای جستجو و بازدید وبلاگ دارد.

 

موضوع

در کادر سمت چپ موضوع مطلب خود را انتخاب و یا ایجاد نمایید. دقت کنید موضوع، عنوان مطلب شما نیست. در واقع هر وبلاگ معمولا تعدادی موضوع اصلی و فرعی دارد که کل محتوا در این موضوعات دسته بندی می شود. 

 

عنوان مطلب

گویا، جامع، جدید و جذاب انتخاب شود.

 


منبع

درج منبع در وبلاگ نویسی دینی در واقع نوعی امانت داری است و بسیار اهمیت دارد. هیچ مطلبی را از منابع غیر معتبر اقتباس ننمایید و هیچ مطلبی را بدون منبع انتشار ندهید. این کار به اعتبار وبلاگ می افزاید و به رعایت صدق در کار شما نزدیکتر است.

 

محتوا 

سعی کنید حتی الامکان محتوا تولیدی - دست نوشته، مشاهده شده در کتاب ،  تالیف خود شما، تبدیل سخنرانی به متن و …- باشد و از انتشار مطالب تکراری و طولانی اجتناب کنید. سعی کنید محتوا ترکیبی از متن و تصویر و صوت- در صورت نیاز  - باشد.

 

منبع : کوثربلاگ

 

دام کلاهبرداران سایبری برای علاقمندان به بازی کلش


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه امروز بازی رایگان کلش آف‌کلنز یا همان «جنگ قبایل»، یکی از ابزارهای کلاهبرداری مجرمان سایبری از کاربران این بازی شده است، گفت: فروش اکانت‌های بالاتر، جم یا الماس یکی از ترفندهای کلاهبرداری از کاربران و علاقمندان این بازی شده است.
سرهنگ دوم علی نیک‌نفس با اشاره به اینکه پرونده‌های متفاوتی از کلاهبرداری در خصوص این بازی از کاربران فضای مجازی در پلیس فتا باز شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بازی کلش آف کلنز زمان بر است و برای رسیدن به اکانت‌های بالاتر نیاز به صرف زمان می‌باشد و برخی علاقمندان این بازی زمان یا حوصله ندارند به دنبال خرید مراحل بالاتر این بازی هستند.

ادامه »

شارژ باتری موبایل

نکاتی برای بهبود طول عمر باتری موبایل و تبلت:

-نور نمایشگر را کم کنید.

-زمان بین پایان کار شما با دستگاه و خاموش شدن نمایشگر را به حداقل برسانید.

-رنگ مشکی را برای پس زمینه استفاده کنید.

-استفاده از تصاویر ساده به جای تصاویر متحرک ِ پر مصرف

-ابزارهای جانبی مثل  جی پی اس یا بولوتوث را بعد از استفاده و نرم افزارهای جانبی را خاموش کنید.

-ایمیل  ها را دستی چک کنیدو از مکالمه به جای ایمیل ، پیامک به جای مکالمه استفاده کنید.

-از صداهای غیر ضروری مثل هنگام تایپ کیبورد خودداری و از از زنگهای ساده  استفاده کنید.

-برای مکالمه ساعات و محل های خلوت را انتخاب کنید تا میزان شارژ مصرفی پایین بیاید.

ادامه »

ارتباط با نامحرم در فضای مجازی !!

 

حد ارتباط با نامحرم کجا است ؟ ضمناً آیا این حد در دنیای واقعی و مجازی فرق می کند یا خیر؟

پاسخ - حد ارتباط با نامحرم این است که ما با هم داد و ستد عاطفی نکنیم . یعنی به دنبال صید کردن دل یکدیگر نباشیم .

 

این یکی از راه هایی است که به نظر دور است اما خیلی نزدیک است .

به قول قرآن : همه ی آدم ها نسبت به خود ، خودآگاهی دارند ولی مدام توجیه می کنند .

ادامه »

دانلود نرم افزار Advanced Video Compressor 2013

 

دانلود نرم افزار

 

رمز فایل : www.patoghu.com

 

منبع : کوثربلاگ

 

شرط وبلاگ نویسی !!

 

 مهمترین شرط وبلاگ نویسی دینی چیست؟!

 

از دید پشتیبانی کوثربلاگ پاسخ این سوال هدفمندی می باشد. 

 

و اما راهکار چیست؟

ادامه »

علاقه کاربران ایرانی به دانلود و ذخیره اطلاعات

به گزارش مهر، سینوسی بودن سرعت اینترنت در ایران همواره باعث ناراحتی کاربران این حوزه بوده است. در یک مقایسه ساده با سایر کشورها می‌توان به این نتیجه رسید که ثبات سرعت اینترنت در بسیاری از کشورها باعث آن شده که افراد، نیازی به دانلود نداشته باشند و همواره تمامی احتیاجات خود را به صورت آنلاین تامین کنند.

ادامه »
1 2