امروز عفت و آبروی دختران را ذبح می کنند

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: امروز زنان و دختران مانند جاهلیت گذشته زنده به گور و کشته نمی شوند اما عفاف زن ذبح می شود دشمن حیثیت و ابروی زن را ذبح می کند زن و دختر در غرب تبدیل شده به یک وسیله تبلغ کالا و وسیله ای برای پرفروش کردن فیلم ها، اما اسلام برای زنان و دختران منزلت ویژه ای در نظر گرفته است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن؛حجت الاسلام ناصر رفیعی در ویژه برنامه میلاد حضرت معصومه(س) در حرم مطهر ضمن تاکید بر جایگاه و منزلت ویژه زنان و دختران در اسلام بیان داشت: زمانی که در دوران جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند اسلام این کار را نکوهش کرد و به زنان و دختران منزلت والایی داد.

وی گفت: متاسفانه الان هم جاهلیت مدرن دختران و زنان را ذبح می کند، امروز زنان و دختران مانند جاهلیت گذشته زنده به گور و کشته نمی شوند اما عفاف زن  ذبح می شود دشمن حیثیت و ابروی زن را ذبح می کند زن و دختر در غرب تبدیل شده به یک وسیله تبلغ کالا و وسیله ای برای پرفروش کردن فیلم ها، اما اسلام برای زنان و دختران منزلت ویژه ای در نظر گرفته است.

>

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی خاطر نشان کرد: این مسئله که برخی ها تصور می کنند اسلام برای زنان و دختران جایگاهی پایین تر از مردان قرار داده بسیار اشتباه است، اسلام در دورانی که دختران را زنده به گور می کردند دختران را حسنه می نامید.

وی اظهار کرد: فردی نزد امام صادق (ع) نشسته بود که به وی خبر دادند که صاحب دختر شده است آن فرد اظهار ناراحتی کرد امام صادق(ع) از این رفتار مرد ناراحت شد و فرمود می دانی یکی از کنیه های پیغمبر چه بوده” ابو بنات” یعنی پدر دختران بود ،"ابو بنات” یکی از القابی بود که پیامبر به آن افتخار می کردند.

حجت الاسلام رفیعی افزود: خداوند در قرآن می فرماید به برخی دختر و به برخی پسر و به برخی هر دو و به برخی  هیچ کدام را نمی دهیم که حکمت خداوند است در انجایی که از عطای فرزند می فرمایند ابتدا  از دختر به عنوان هدیه نام می برند و سپس از پسر به عنوان هدیه نام می برند.

کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: خداوند در تقسیم بچه دار شدن  ابتدا دختر را بیان می کند آن هم به عنوان هدیه از آن نام می برد، روایتی ازامام صادق(ع) است که می فرمایند دختر حسنه است پسر نعمت است، نماز شب حسنه است ذکر حسنه است یاد خدا حسنه  است که حسنات ماندگار هستند اما از پسران به عنوان نعمت یاد می کند نعمت آب و غذا و هوا و سلامتی است بین حسنه و نعمت فاصله زیادی است برای حسنه ثواب نوشته می شود اما برای نعمت باید پاسخگو بود.

وی گفت: نَفس داشتن دختر ثواب است، روایتی داریم که در خانه ای که در آن دختر باشد روزی 12 برکت بر سر اهل آن خانه فرود می آید، خانه ای که دختر در آن پرورش داده شود محل رفت و آمد فرشتگان است، خدا به دختر مهربان تر از پسر است به همین خاطر دختر چندسالی زودتر از پسر به سن تکلیف می رسد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی  تاکید کرد: دختر قرآنی باید ویژگی هایی داشته  باشد یکی از این ویژگی ها حیا و شرم است  همان مسئله ای که دشمن روی آن دست گذاشته و می خواهد آن را از بین ببرد دشمن از دو طریق می خواهد با هویت جوانان بازی کند  یکی از آنها شبهه های اعتقادی و ابتذال است.

نتیجه گیری

وی افزود: برای حل مشکل عفاف و حجاب باید همه دست به کار شوند هم مسئولین هم دولت و هم خانواده ها نقش دارند و باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

منبع: http://dana.ir/News/847502.html

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.