دوستم میگه : من پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را دیدم...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

اگر روزی دوست شما بگوید «من رسول اللّه را دیدم»، از گفته او تعجب می کنید و می پندارید که شوخی می کند.شاید هم با خود بگویید حتما منظور دیگری داشته است.

برای یافتن حقیقت این ادعا بر سر سفره سخن علی علیه السلام مهمان می شویم. آن امام بزرگ وار می فرمایند:

«اِنَّ المسکینَ رسولُ اللّه …؛ همانا انسان فقیر و نادار، فرستاده خداست، هر کس او را از خود براند، خدا را ردّ کرده و هر کس به او چیزی ببخشد، به خدا داده است».

در فرهنگ دینی، خداوند سهم فقیران و تهی دستان را در ثروت اغنیا قرار داده است، تا ثروت مند را با ثروتش و فقیر را با فقرش بیازماید. انسان نیازمند و مسکین، در حقیقت فرستاده و مأمور الهی است که دست نیاز به سوی ما دراز می کند. از این رو، محروم ساختن او، در حقیقت ردّ کردن فرستاده خداست که با ردّ کردن خدا برابر است، و بر این اساس در روایت آمده است: «بعد از دادن صدقه، دست خود را ببوسید؛ زیرا صدقه را قبل از آن که فقیر بگیرد، خدا گرفته است».

منبع : پایگاه اطلاع رسانی حوزه

  • نظر از: رحیمی
    1395/06/14 @ 12:26:42 ق.ظ

    رحیمی [عضو] 

    اَللّـهُمَّ هذِهِ الاَْیّامُ الَّتى فَضَّلْتَها عَلَى الاَْیّامِ وَشَرَّفْتَها و …. وَ صَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدوَآلِهِ اَجْمَعینَ، وَسَلَّمَ عَلَیْهِمْ تَسْلیماً
    در حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است: هر کس سوره فجر را را در دهه اول ماه ذی الحجه قرائت نماید گناهانش بخشیده می شود و اگر در غیر این ایام خوانده شود مایه نورانیت او در قیامت می گردد.(مجمع البیان، ج10، ص341)
    دوست عزیزم حلول ماه پربرکت ذی الحجه بر شما مبارک باد.
    ان شاءالله از این لحظات ناب کمال استفاده را ببریم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.