همیشه از گفتن اسمم خجالت می کشیدم !

 

چون همیشه مورد انتقاد قرار می گرفتم و مخاطب بعد از شنیدن اسمم قیافش تغییر می کرد اولین بار که متوجه شدم اسمم به قول عوام باکلاس نیست 6 سالم بود و بعد با ورود به مدرسه خیلی از این نظر اذیت شدم مخصوصا در دبیرستان با ورود به خوابگاه ِ دانشگاه این موضوع برایم شدت گرفت طوری که بهم پیشنهاد میدادن که اسمم را تعویض کنم توی خوابگاه اسم های جدید و نو زیاد بود و من تعجب می کردم که چرا پدرومادرهای آن ها اسم های خوبی برایشان گذاشتند ولی والدین من …چندبار خواستم اسمم را عوض کنم یعنی دیگران مدام بهم می گفتن که اسمتو عوض کن ولی ته دلم راضی نبود.

وقتی ازدواج کردم خانواده ی همسرم بعد از یک سالی که عروسشان بودم بهم می گفتن ” خیلی اسم تو قدیمیه! مال چند هزار پیش هستش که اعراب از آن استفاده می کردند چرا پدرومادرت اسم عربی برایت گذاشته اند…” تصمیم گرفتم اسمم را تغییر بدهم ولی مادرم گفت: “اسم تو زیباترین اسم هستش میدونی چقدر اسم تو قشنگه ..اسم تو از روی حضرت معصومه گرفته شد ما به خانم قول داده بودیم اگر بچه مان دختر شد اسمش را معصومه بگذاریم و…… ” توی دلم میدونستم حرف های مادرم درسته و به آنها ایمان داشتم ولی انقدر از این بابت زجر کشیده بودم که دیگه حرف های مادرم فایده نداشت و من نمی تونستم اسم معصومه را دوست داشته باشم ولی هیچ وقت کتمانش نکرده بودم حتی داخل فضای مجازی مثلا در ایمیل و یا نام پروفایل در کوثرنت و… از اسم خودم استفاده می کردم .

تا اینکه دیروز صفحه ی کوثرنت را باز کردم دیدم سمت چپ صفحه نوشته « معصومه…» نظرم جلب شد به اسمی شبیه اسم خودم وقتی وارد شدم دیدم کمپین دختر مسلمان هستش همینطوری که داشتم می خوندم در انتها دیدم نوشته « #نام_من_معصومه » نمی دونید با دیدن این نوشته چه حالی شدم بغض فرو خورده ی این 26 سال یکدفعه ترکید انگار یکی دست گذاشته بود روی غده ای که در روحم هستش و باعث شد اون سرباز کنه و…باورم نمیشد برای اولین بار بخاطر اسمم خوشحال بشم همینطوری اشک میریختم و از حضرت معصومه معذرت خواهی می کردم شرمنده ی ایشون بودم که چرا بخاطر دید یک عده انسان …. خودم را باخته بودم و زیبایی اسم ایشان و لیاقتی که از ایشان بخاطر اسمشان بهم هدیه شده بود را ندیده بودم.

از اینکه کوتاهی فکر دیگران باعث کوتاه شدن فکر من شده بود ناراحت شدم و از طرفی خوشحال که بلاخره این مشکل برایم حل شد واقعا از دست اندرکاران راه اندازی این کمپین تشکر ویژه دارم.تشکری از جنس آسمان. خوشحالم که عضوی از این فضای عطرآگین دینی هستم. بله من فهمیدم که آدم باید با افرادی باشه که از لحاظ فکری مثل خودش باشند تا انقدر روی دین و معنویت آدم تاثیر نگذارند.


حالا می خوام توی کوثرنت فریاد بزنم و با خوشحالی بگم که نام من معصومه است

 

نویسنده : معصومه ورمزیار

منبع: http://kowsarnet.whc.ir/thewire/view/2721609

  • رضوی
    نظر از: رضوی
    1395/05/11 @ 10:30:47 ق.ظ

    رضوی [عضو] 

    با سلام
    اسم زیبایی دارید خانم .
    فارغ از هر تعصب و عقیده ای هم که بخواهیم نگاه کنیم وااقعا اسم قشنگی است.
    من اسم معصومه و مرضیه را خیلی دوست دارم

  • معصومه رفیعی
    نظر از: معصومه رفیعی
    1395/05/11 @ 12:17:13 ق.ظ

    معصومه رفیعی [بازدید کننده]

    سلام معصومه جان
    منم هم اسم شما هستم.

  • نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ
    1395/05/10 @ 11:58:56 ب.ظ

    پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

    با سلام و احترام
    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تسنیم، براساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نام معصومه برای تعداد یک میلیون و 225 هزار و 631 بانوی ایرانی در این پایگاه به ثبت رسیده است.
    خبر قدیمیه اما این یعنی تعداد بیشتر شدن قطعا
    ————
    مؤنث معصوم زن بي‌گناه و پاك.! چه مفهوم عظیمی!
    ————
    لقب حضرت فاطمه (معصومه) خواهر گرامي امام رضا(علیه السلام).
    ————-
    این لقب از طرف امام رضا علیه السلام به ایشان داده شده است! از طرف امام معصوم!
    ————
    با فضیلت هایی که از حضرت معصومه علیها سلام سراغ داریم هم نامی با ایشان، افتخار کمی نیست معصومه خانم.
    پیشنهاد می کنم این جمله را ویرایش کنید «یک عده انسان …. خودم را باخته بودم
    موفق باشید.

  • 5 stars
    پاسخ از: معصومه ورمزيار
    1395/05/11 @ 02:36:11 ق.ظ

     

    سلام و احترام
    ضمن تشکر از حضور شما پشتیبان محترم
    سپاس از توضیحات شما ، خیلی زیبا و جامع بود .
    امر شما اطاعت گردید و جمله ی مورد نظر ویرایش گردید .
    با تشکر

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.