دقیقه ی 90

 

 

وقتی صدای اذان را می شنوم آرامش عجیبی همراه با شعف سراسر وجودم را فرا می گیرد أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ(الرعد/28) ولی وقتی رفته رفته از وقت نماز می گذره و من هنوز نتوانسته ام نماز اول وقت را بخوانم وجودم سراسر اضطراب و دلشوره می شود.این حس با حرکت عقربه های ساعت بیشتر می شود.

نماز مانند لیموشیرین است،هرچه از اول وقت دورتر شود تلخ تر می شود.هرکه عادت به تاخیر نمازها کرده ،خود را برای تاخیر در امور زندگی آماده کند. (آیت الله بهجت )

بسیاری از مردم انجام کارهای مهم را به آخرین لحظات موکول می کنند؛به علت اضطراب آدرنالین ترشح می شود و آدرنالین چنان نئشه آور است که انسان به آن معتاد می شود و بدین ترتیب همیشه کار را به تعویق می اندازد.هرچند که وجود مقدار کمی آدرنالین برای احساس انگیختگی و اعتماد به نفس لازم است،ولی موکول کردن انجام کارها به آخرین لحظات فرصتی برای رفع اشتباه احتمالی نخواهد گذاشت.وگرچه مقدار کمی آدرنالین همواره ایجاد انگیزه می کند اما ترشح بیش از اندازه آن برای سلامت مضر است. (مدیریت زمان ، دیوید لوئیس ،ص25 )

بله راه حل را پیدا کردم باید به سراغ دستورات پیامبران و امامان رفت

امام صادق(علیه السلام) در این باره می‌فرمایند:

«الصلوةُ تستحبُّ فی اَوَّلِ الأَوقاتِ»، خواندن نماز در اول وقت و در اولین فرصت، کاری مستحب و پاداش افزاست. (بحارالانوار، ج 80، ص 13) همچنین از آن حضرت نقل شده که نماز اول وقت، «خشنودی کردگار» را به همراه دارد.

 

حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسکری(علیه السلام) روایت می‌کند که فرمود:

«خداوند متعال با حضرت موسی(علیه السلام) تکلم کرد، حضرت موسی(علیه السلام) فرمود: خدای من! کسی که نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می‌کنم و بهشتم را برایش مباح می‌گردانم.» (بحارالانوار، جلد82، صفحه 204)

 

پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) در حدیثی برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی را به اقامه‌کنندگان نماز اول وقت نوید می‌دهند و می‌فرمایند:

«بنده‌ای نیست که به وقت‌های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این که من سه چیز را برای او ضمانت می‌کنم: برطرف شدن گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.» (سفینة البحار، جلد 2، صفحه 42)

 

پس بخاطر سلامتی خود من هستش که سفارش به نماز اول وقت شده.

خداوند نمی خواهد برای شما زحمتی ایجاد کند،بلکه می خواهد شما را پاک و نعمتش را بر شما تمام گرداند،باشد که سپاس گویید. (قرآن، مائده،6 )

خداوندِ سبحان ، الحمدالله

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.