علاقه کاربران ایرانی به دانلود و ذخیره اطلاعات

به گزارش مهر، سینوسی بودن سرعت اینترنت در ایران همواره باعث ناراحتی کاربران این حوزه بوده است. در یک مقایسه ساده با سایر کشورها می‌توان به این نتیجه رسید که ثبات سرعت اینترنت در بسیاری از کشورها باعث آن شده که افراد، نیازی به دانلود نداشته باشند و همواره تمامی احتیاجات خود را به صورت آنلاین تامین کنند.

به طور مثال با یک سرعت مناسب و پایدار اینترنت کاربر می‌تواند بدون وقفه در یوتیوب سریال و یا فیلم مورد علاقه خود را نگاه کند و همین امر باعث می‌شود، کاربرانی که به اینترنت خوب دسترسی دارند هیچگاه به سوی آن نروند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در دسکتاپ یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنند؛ زیرا فضای نامتناهی و عظیمی در اینترنت برای آنان با داده‌های بسیار وجود دارد.

اما در ایران اینگونه نیست و کاربران به ذخیره‌سازی اطلاعات خود در حافظه‌های جانبی علاقه دارند و در نتیجه در حوزه فعالیت خدمات اینترنتی در ایران، وب‌سایت‌های مختص به دانلود اطلاعات بازخورد بسیار بالایی دارند.

براساس نتایج این بررسی که از وب‌سایت‌های فعال در حوزه خدمات وب ارزیابی شده، این وب‌سایت‌ها بیشتر در خصوص فراهم‌سازی امکان دانلود نرم‌افزارها و اطلاعات گوناگون فعالیت دارند که کاربران به آنها نیاز روزانه دارند.

البته تنها نیاز روزانه مهم نیست، بعضی از این وب‌سایت‌ها ابزاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که کاربران برای استفاده از آنها از طرق معتبر و قانونی باید مقدار زیادی هزینه پرداخت کنند، اما بدلیل ضعف قانون حق نشر (کپی‌رایت) در کشور، این وب‌سایت‌ها ابزارهای مذکور را به راحتی و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

منبع:http://smartboy2013.mihanblog.com/post/325

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.