مصاحبه با طلبه وبلاگ نویس

 

لطفا در ابتدا خودتون و وبلاگتون را به طور مختصر معرفی کنید؟
بسم الله الرحمن الرحیم، علی اسماعیلی هستم ، متولد 1365 در شهر خان ببین، از سال 1378 وارد حوزه علمیه شدم و در حال حاضر مشغول تحصیل در سطح دو حوزه در مدرسه علمیه منتظریه (عج) گنبدکاووس هستم.

از چه سالی وبلاگ نویسی رو شروع کردید و چرا ؟
از شهریور ماه 1390 بود که استارت اولیه وبلاگ نویسی من با وبلاگ “مدینه فاضله” شروع شد. احساس می کردم که نیاز است در فضای مجازی ورود پیدا کنم تا یه نوعی مبلغ دین در فضای مجازی باشم.

>

مطالب وبلاگتان تولیدی است یا خیر؟
وبلاگ مدینه فاضله در اوایل کار خود کپی پیست بود اما چند وقتی هست که سعی می کنم تولیدی باشد و یا اگر مطلبی هم کپی هست به جهت روشنگری و یا حمایت از آن مطلب باشد.

آیا در فضای مجازی جز در وبلاگ نویسی در دیگر فضاهای موجود هم فعالیت دارید؟ مثلا فیس بوک، شبکه های اجتماعی داخلی و یا خارجی؟
درکل از چت کردن خوشم نمی آید چون احساس می کنم جز اتلاف وقت و هدر عمر هیچ ثمر دیگری ندارد و یک سر بی درد و بیکار می خواهد که در گروه های مختلف عضو بشوی و چت کنی حال چه برسد که آن شبکه اجتماعی فیلترهم باشد که اصلاً به سمتش نمیروم چون اعتقاد دارم اگر چیز خوبی بود فیلتر نمی شد.
مدتی در تلگرام عضو دو سه گروه فعالین فضای مجازی شدم اما نه وقتشو داشتم نه حوصلشو و البته احساس کردم با ورود بعضی از خانم ها به گروه ها امکان عادی شدن روابط نامحرمان ولو در حیطه کاری وجود دارد از آن خارج شدم.
البته در لاین فعالیت می کنم و گهگداری مطلب و یا تذکرات و یا اخباری را میگذارم که بازخوردهای خوبی هم دارد.
من اعتقاد دارم این شبکه های اجتماعی باید مدیریت بشوند وگرنه در آینده آثار مخرب آن را شاهد خواهیم بود و سعی دارم طرح و برنامه ای جامع برای مدیریت شبکه های اجتماعی و گروه های مختلف چت پایه ریزی کنم.

وارد شدن طلاب در فضای مجازی چقدر ضروری است و می تواند در سم زایی فضا به جامعه کمک کند؟
ما در عصر امروزی دارای دو فضا هستیم، فضای حقیقی و فضای مجازی ؛ خب دوستان و طلاب محترم همانطور که در فضای حقیقی فعالیت دارند و به تبلیغ دین می پردازند باید در فضای مجازی هم حضور داشته باشند و چه بسا که کار در فضای مجازی کار بسیار سنگین تر و حساس تر است زیرا شبهات زیادتر و بروزتری وجود دارد و امروزه می توان به جرات گفت درصد بسیاری از شبهات از طریق فضای مجازی به جوانان ما القاء می شود که اگر در همانجا پاسخگویی و رفع شبهه نشود آسیب هایی برای جامعه اسلامی به بار خواهد گذاشت.

منبع :گلستان بلاگ

 

  • نظر از: راوی
    1395/04/20 @ 12:30:15 ق.ظ

    راوی [عضو] 

    سلام
    رشته یی بر گردنم افکنده دوست می برد هر جا که خاطر خواه اوست

    امروزه می توان به جرات گفت درصد بسیاری از شبهات از طریق فضای مجازی به جوانان ما القاء می شود که اگر در همانجا پاسخگویی و رفع شبهه نشود آسیب هایی برای جامعه اسلامی به بار خواهد گذاشت.
    نکته قابل تاملیه

    ممنون از حضور

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.